en el ave

El blog de miguel angel rodriguez

Pricing Your Education Products: Two Essential Factors, Part II – Tagoras

See on Scoop.itEduployment

In my previous post in this series I discussed differentiation as a key factor in maintaining control over price.

miguel a. rodriguez‘s insight:

Reflexiones sobre distintos enfoques y estrategias de precio en los productos educativos: descuentos, bundels/unbundling, personalización…

 

Many are pointing to the rise of MOOCs, for example, as effectively unbundling the university and potentially damaging the entire market for higher education. Similarly, Apple’s introduction of iTunes, which unbundled the traditional album by offering easy access to singles for 99 cents, had asignificant negative impact on music industry revenues.  But Apple, of course, had other strategic fish to fry: iTunes was a the major factor in driving sales of Apple’s iPod and it effectively transformed Apple into a major media company.

See on www.tagoras.com

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Información

Esta entrada fue publicada el diciembre 9, 2013 por en Uncategorized.
A %d blogueros les gusta esto: